trešdiena, 2016. gada 5. oktobris

Veronika Rota "Citādie"

     "Citādie" ir pirmais Veronikas Rotas triloģijas romāns. Šī romāna sižets norisinās nākotnes Čikāgā. Stāsts ir par meiteni, kurai ir jāveic ļoti grūta izvēle, jo no tās ir atkarīga viņas nākotne.
     Nākotnes Čikāga ir sadalīta piecās kopienās. Katrā no šīm piecām kopienām ir attīstīts un atzīts tikai viens tikums. Taisnprāši lepojas ar godīgumu, Sirsnīgie - ar mīlestību, Drošsirži - ar drosmi, Nesavtīgie - ar pašaizliedzību un Mācītie – ar gudrību. Katru gadu visi jaunieši, kuri ir sasnieguši sešpadsmit gadus, tiek spiesti veikt atbildības testu. Kurā nosaka kādā kopienā būtu ieteicams turpināt savu dzīvi.
     16 gadus vecā Beatrise Priore ir dzimusi nesavtīgo ģimenē. Atbildības testā Beatrise uzzina, ka ir Citādā. Jo viņas testa rezultāti bija nepilnīgi. Tā vietā, lai noteiktu vienu kopienu, viņas rezultāti bija atbilstoši veselām trim- Nesavtībai, Drošsirdībai un Gudrībai. Izvēles ceremonijā Beatrise izlemj savu dzīvi turpināt drošsiržu kopienā. Jaunajā kopienā viņu sagaida grūtības. Bet palēnām viņa tiek ar visu galā. Kā arī Beatrise atrod sev jaunus draugus.
     Tiem kuriem patīk triloģiju romāni, ļoti iesaku izlasīt šo grāmatu. Varbūt pēc tam vēlēsieties izlasīt otro un trešo daļu.
 

     

8 komentāri:

  1. Es zinu,ka šajai grāmatai ir arī filma. Diemžēl es neesmu redzējusi ne filmu, ne lasījusi grāmatu. Bet tavs stāstījums mani ieinteresēja izlasīt šo, un iespējams arī nākamās grāmatas.

    AtbildētDzēst
  2. Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.

    AtbildētDzēst
  3. Es zināju, ka šim romānam ir filma. Pēc atsauksmes izlasīšanas mani grāmata ieintriģēja,tāpēc domāju gan izlasīt grāmatu, gan noskatīties filmu.

    AtbildētDzēst
  4. Šo komentāru ir noņēmis autors.

    AtbildētDzēst
  5. Es nezināju,ka šim daiļdarbam ir filma.
    Man ļoti gribētos noskatīties filmu un tad izlasīt grāmatu, lai es varētu salīdzināt, kurš veids man patīk labāk.
    Šī grāmata mani ieinteresēja, jo es labprāt lasu romānus un triloģiju.

    AtbildētDzēst
  6. Esmu redzējusi filmu pēc šī romāna motīviem, bet tava atsauksme ierosināja izlasīt grāmtu ,lai varētu salīdzināt abus daiļdarbus.

    AtbildētDzēst
  7. Esmu dažas reizes dzirdējusi par šo grāmatu, bet neesmu to lasījusi. Triloģiju tik bieži nelasu, bet tava atsauksme raisa manī interesi par šo grāmatu, tā kā noteikti vajadzēs to izlasīt.

    AtbildētDzēst
  8. Es esmu redzējusi filmu, kas ir uzņemta pēc šis grāmatas motīviem. Bet tava atsauksme radīja vēlmi arī izlasīt grāmatu.

    AtbildētDzēst

Piezīme. Tikai šī emuāra dalībnieks var publicēt komentārus.